Novinky ve verzi 17.5
Novinky v modulu MagikAUDIT
Nový typ licence na povolený počet zařízení uživatele
Licenční politika dnes u některých produktů je orientována směrem k uživateli. Přestože nejde o klasické licence na uživatele, je potřeba je dnes licencovat specifickým způsobem. MagikINFO reflektuje na tuto situaci kromě klasické licence na zařízení či na uživatele také zavedením vlastnosti licence, pomocí které lze určit počet povolených instalací na zařízení jednoho uživatele. Typickým příkladem takové licence může být produkt Microsoft 365.
Změny u této licence jsou komplexní, zahrnují možnost nastavení libovolného počtu instalaci za uživatele, kontrolu při přiřazování licence, stejně tak hlídá licence i při změně uživatele počítače apod. Sestavy pak nově obsahují všechny potřebné parametry licence.
Nový typ licence na procesor či jádra procesoru
V oblasti licencování je dnes zejména u serverových produktů běžné vázat licence na počty procesorů či jader procesoru. Proto i MagikINFO přináší nové možnosti, jak lépe licence evidovat a současně tak predikovat potřebné disponibilní množství licencí.
Pro každou licenci lze tedy nově volit tzv. násobnost licence, a to v režimech „CPU“ či „CPU core“. Přiřazovat lze tak libovolný počet jednotek licence danému zařízení (dle počtu jeho CPU či Core CPU). V obrazovce přiřazení licence jsou k dispozici informace o celkovém počtu procesorů a jader. Nové jsou také sestavy souhrnných výstupech auditu, které přesně zobrazují počty přiřazených licencí.
Další vylepšení v oblasti licencí jsou např. v CAL licencování, nových záznamech o licencích v tiskových sestavách, v jiných oblastech pak designové změny sestav auditu, úpravy související s detekcí software, v oblasti skenu HW pak např. informace o TPM čipu či baterii notebooků.
Novinky v modulu Webový portál/MagikHELPDESK 17.5
Našeptávání při založení požadavku
Tato nová funkcionalita přináší výrazné zrychlení a zefektivnění tvorby i řešení požadavků. Umožňuje vyhledávat z databáze často kladených dotazů a nabízet tak uživatelům řešení požadavků bez toho, aniž by byly nové požadavky vytvářeny.
Novinky ve FAQ
Databáze často kladených dotazů nabízí nové možnosti jako fulltextové vyhledávání, kategorizaci dle katalogu kategorií požadavků nebo také možnost konverze vybraných uživatelských požadavků ze znalostní báze.
Oblíbené položky
Možnost označit si požadavky příznakem hvězdičky a zařadit si je k oblíbeným položkám. Užitečné pro případy, kdy mimo termínu řešení či stavu požadavku je vhodné mít tyto požadavky pořád na očích, a to z různých důvodů – vysoká priorita, zadání z managementu apod. Oblíbené požadavky jsou vázané na řešitele, nebo také manažera.
Ostatní
Volitelné nastavení upozornění při založení nového požadavku (dle vybrané kategorie)
- Delegování požadavků do kategorie bez zadání konkrétního řešitele
- Možnost založit zprávy k požadavku také pro řešitele
- Výběr použití viditelné/skryté kopie pro emailovou notifikaci
- Příslušenství v majertku na kartě majetku i předávacím protokolu
- A dalších více než 20 vylepšení a oprav v modulu MagikINFO portal...